پیتر پن و وندی
پیتر پن و وندی
فیلم پیتر پن و وندی تقریباً همان چیزی است که از یک نسخه لایو اکشن یکی از انیمیشنهای کلاسیک والت دیزنی انتظار دارید، که اکنون تعداد زیادی از آنها وجود دارد. بخش قابل توجهی از مخاطبان این فیلم انتظار دیدن بازآفرینیهای لایو اکشن موقعیتهایی را که میشناسند و دوست دارند، از فیلم کارتونی دیزنی در سال 1950، که به سادگی «پیتر پن» نامیده میشود، خواهند داشت. دیوید لوری، نویسنده و کارگردان، از آشنایی نوستالژیک ناامید نمی شود، اگرچه برخی از بینندگان (مانند این یکی) ممکن است آرزو کنند که او با قدرت بیشتری علیه آن فشار بیاورد. بازسازیها، راهاندازیهای مجدد و بازاندیشیهای زیادی از پیتر پن وجود داشته است، اما هیچکدام که داستان را تغییر داده یا از هم جدا کند، حتی فیلم «هوک» استیون اسپیلبرگ که در نهایت به «هرگز ارتباط خود را با کودک درونت از دست نده» بازمیگردد.
برای تماشای فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.
داستان با وندی دارلینگ (اور اندرسون) شروع می شود که برادر کوچکترش جان (جاشوا پیکرینگ) و برادر بچه مایکل (جاکوبی جون) را در یک جلسه بازی که شامل دعواهای شمشیر کشی می شود، هدایت می کند و سپس چند لحظه خوب بین بچه ها و والدینشان ایجاد می شود. (مولی پارکر و آلن تودیک). به زودی، پیتر پن (الکساندر مولونی) همراه با پری تینکربل (یارا شهیدی، از «بلکش» و «بزرگشده») از قلمروی دیگر وارد میشود. آنها از طریق یک کرم چاله در نزدیکی ستاره افسانه دوم در سمت راست به نورلند منتقل می شوند. از طرف دیگر، آنها با پسران گمشده (که ظاهراً از جوجه تیغی های کاتالوگ بنتون در «هوک» الگوبرداری شده بودند) و همچنین با شاهزاده بومی آمریکای تایگر لیلی (آلیسا واپاناتاهک، عضوی از بیگ استون کری نیشن) آشنا می شوند و دوست می شوند. پیادهروی-جایزه-کلیشهای در کارتون دیزنی، اما در اینجا به یک قهرمان اکشن تبدیل میشود، که به معنای واقعی کلمه در بیش از یک بار به نجات میرسد.
ژانرهای مختلفی از جمله فیلم ترسناک و فیلم عاشقانه نیز در نماوا فراهم شده است.
جود لاو، که در حال حل شدن به "من اینجا هستم تا اوقات خوبی داشته باشم!" مرحله بازیگری شخصیت، فیلم را به عنوان دشمن پان، کاپیتان هوک، لنگر میاندازد. لاو این شخصیت را بیشتر بهعنوان یک شخصیت کمیک روانرنجور با مسائل شخصی بازی میکند تا یک شرور ترسناک (اگرچه بینندگان کوچک همچنان میخواهند وقتی که او دستور میدهد بچههای عزیزم را به قتل برسانند، پشت مبلمان پنهان شوند). لوری به هوک کمی از شخصیت شرور Magua یا Killmonger به عنوان ضدقهرمان رفتار کرده است، یعنی داستان اصلی شخصیت Bad Guy را آنقدر قابل ربط کرده است که بیشتر رقت انگیز به نظر می رسد تا نفرت انگیز.
لیگ برتر انگلیس در مسابقات مختلف را نیز میتوانید از سایت فیلم نماوا دنبال کنید.
جیم گافیگان، که در حال شکل گیری به عنوان یک بازیگر نقش مکمل در سطح جان گودمن است، در نقش اسمی طرفدار هوک به عنوان یک زیردست از نظر عاطفی کبود شده و خشمگین نقش می بندد، مردی که قطعاً ایرادات خود را دارد، اما عمدتاً به این دلیل که مجبور است رئیسی را که فکر می کند راضی کند غرق شده است. راه حل برای روحیه بد پرتاب کردن افراد بیشتر به دریا است. جفت پیتر-تینکربل نیز تا حدی مورد تجدید نظر قرار گرفته است: واضح است که او رئیس آن دو است، گاهی اوقات به نظر می رسد از نظر روانی به او دستور می دهد، یا حداقل پیشنهادها یا وظایفی را در ذهن او به گونه ای کاشته می کند که او را باور کند که دارد به خواسته های خود عمل می کند. خود.
فیلم عاشقانه هندی و فیلم عاشقانه کره ای نیز از ژانرهایی که مورد استقبال هواراداران فیلم های این کشورها قرار میگیرد.
هر اجرا در این فیلم خوب است، گاهی اوقات فراتر از خوب است، و در مقابل ساخت فیلم، که طیفی از زیبای تقویمی هنری تا الهام گرفته شده را در بر می گیرد، چیزی نمی توان گفت (اگرچه یک مشکل اساسی در یک جنبه از درجه بندی نور/رنگ وجود دارد؛ زیر را ببینید. ). اوج پر اکشن، که به عنوان یک جلسه درمانی برای شخصیتهای اصلی دوچندان میشود، تصاویری از وهمآوری رویایی دارد و به لاو خروجی رضایتبخش میدهد که مناسب این تجسم هوک است. اما کل ماجرا بویی از فرصت از دست رفته دارد، و گاهی اوقات ممکن است تعجب کنید که آیا لوری و نویسنده همکارش توبی هالبروکز میخواستند عمیقتر از آن چیزی که میدانستند مدیران فروش کالای دیزنی اجازه میدادند غواصی کنند. طنز "پیتر پن" واقعاً خرابکارانه ای وجود دارد که از رابطه پیتر-تینکربل در این مورد ساخته می شود: او یک زن کوچک و لال است که اساساً نمی تواند کاری انجام دهد مگر اینکه از یک پسر کاریزماتیک استفاده کند که از بزرگ شدن به عنوان ابزار خود استفاده نمی کند.
فیلم عاشقانه ترکی نیز از دیگر ژانرهایی است که در فیلم های این کشور مورد استقبال قرار میگیرد.
مانند بازسازیهای «لایو اکشن» اخیر دیزنی از انیمیشنهای سنتی محبوبشان در کاتالوگ - «کتاب جنگل»، «زیبایی و هیولا»، «شیر شاه» و غیره- فیلم پیتر پن لووری لحظات آشنا را تکرار میکند. و تکههایی از مناظر و لباسها، به روشهایی که باعث ایجاد خارش مخاطب «فقط آنچه را که قبلاً میدانم میخواهم به من بده». اما آنطور که «اژدهای پیت» او انجام داد، سلف بیواسطه شرکتی خود را واژگون یا دوباره اختراع نمیکند. و فرسنگها از چیزی مانند «شوالیه سبز» که بر اساس استانداردهای سینمای تجاری رادیکال بود، فاصله دارد و کمی بر عرفان مواد مخدر در خانه هنری تأثیر می گذاشت و بینندگان را تشویق می کرد تا در مورد معنای لحظات و تصاویر کلیدی بحث کنند.
بچههای کوچک احتمالاً از این داستان با اخلاقیات و نتیجهگیریهای داستانی قبل از خواب لذت خواهند برد. اما باید همچنین گفت که آنها و والدینشان ممکن است از صحنه های شبانه ای که در تلویزیون درجه یک مصرف کننده (اما به طور حرفه ای کالیبره شده) من بسیار تیره و تار بودند که اگر برای تراک دیالوگ (و زیرنویس) نبود، ناامید شوند. حتی تشخیص اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، سخت بوده است. نگاه اولیه به نورلند در شب، یک کره برفی پر از قهوه است.
- ۰۲/۰۲/۱۹