فیلم نزدیک
فیلم نزدیک درباره دو پسر شهر کوچک بلژیکی که به اندازه برادران تنگ هستند، فیلمی ویرانگر است. اما به چه منظور؟
نمیتوانم منظورم را از این سؤال - نه در این مرحله - بگویم، زیرا «بستن» قابل نقد است، شاید بحثبرانگیز باشد، اگر خواننده یا شنونده قبلاً آن را ندیده باشد. توسعه اولیه طرح محوری، بحث طولانی یا با جزئیات را غیرممکن میکند، مبادا نویسنده به خاطر «اسپایلها» مورد سرزنش قرار گیرد. و با این حال، اجتناب از بحث در مورد بقیه فیلم، اجتناب از بحث در مورد فیلم است. بنابراین تنها چیزی که باقی میماند تقدیم تمجید از بازیگران است (بدون شک آنها فوقالعاده هستند - به خصوص ادن دامبرین و گوستاو د وائله در نقش دوستان جوان) و کارگردان و نویسنده داستان، لوکاس دونت، که داستان را با کیفیتی ناتورالیستی صیقلی آغشته میکند.
ترنس مالیک را تداعی می کند («درخت زندگی» اغلب به ذهن می آید). بیایید در بالای این نقد بگوییم که، صرفاً در سطح صنایع دستی ارزیابی میشود، «نزدیک» یک فیلم قابل توجه با اجراها و تصویرسازی عالی است، اما هر چه بیشتر از آن فاصله میگرفتم، بیشتر ناراحت میشدم که چقدر بیدقت از نظر احساسی رفتار میکند. مواد منفجره از نوعی که بسیاری از خانوادههای واقعی را تحت تأثیر قرار داده است، و هر چه بیشتر سؤالات من در مورد اینکه تماشاگر دقیقاً چه چیزی را از این تجربه حذف میکند، بیشتر بود.
برای تماشای فیلم سینمایی و فیلم سینمایی دوبله فارسی در ژانرهای مختلف به سایت فیلم نماوا مراجعه نمایید.
لئو (با بازی دامبرین) و رمی (با بازی وائله) هر دو در مزارع کوچکی بزرگ شدند که توسط خانوادههایشان کار میکردند. آنها هر روز با دوچرخه به مدرسه می روند و برمی گردند، و در پایان یک روز کاری، اغلب یکی برای شام و خوابیدن به خانه دیگری می رود. فیلمنامه فیلم، توسط دونت و همکار همیشگیاش آنجلو تیجسنز، این رابطه را به گونهای توصیف میکند که به تماشاگران اجازه میدهد خوانشهای خود را روی هم بگذارند. برخی این را به عنوان یک رابطه عجیب و غریب می دانند (یک یا هر دو پسر همجنس گرا هستند اما شاید هنوز آگاهانه آن را درک نکرده باشند) در حالی که برای برخی دیگر، این موضوع در مورد نحوه فیزیکی بی گناه و بی پیرایه پسران جوان است که می توانند بدون احساس خود در یک رختخواب سهیم شوند.
فیلم سینمایی هندی و فیلم سینمایی جنگی نیز از آن دست ژانرهایی هستند که بینندگان مختلفی فیلم های مربوط به آن ها را دنبال میکنند.
هوشیار یا مضطرب است و می تواند در ملاء عام دست ها را در آغوش بگیرد، لمس کند، حتی دستان خود را بدون احساس نارضایتی از آنها بگیرد، وقتی که بزرگتر می شوند، تمایل دارد خود را به شکل کلیشه ای از مردانگی مستقیم "باحال" یا به ظاهر بی عاطفه تبدیل کند، و همکلاسی های همجنسگرا هراسی را که مشروط به ارتجاع است. والدین شروع به توصیف هرگونه نمایش رفتار قبلی به عنوان "دگرباش" و در نتیجه غیرقابل قبول می کنند.
اگر معلم مدرسه ای بخواهد مفهوم ناهمسانی را برای کودکان توضیح دهد (ایده ای که امروزه در اکثر مدارس دولتی ایالات متحده به لطف مداخلات سیاسی ارتجاعی در مناطق محلی مجاز نیست) می تواند "بستن" را نمایش دهد، زیرا فیلم همه چیز را بیان می کند. به وضوح به هر حال شخص آن را توصیف یا رمزگذاری می کند، هیچ ایرادی در رابطه با این پسرها و رابطه آنها وجود ندارد. در هر صورت، این به هیچ کس جز مال آنها (و والدینشان) نیست. این فیلم محبت آنها را خالص و حتی قهرمانانه می داند، مانند چیزی از شعر قرن نوزدهمی در مورد عشقی که آنقدر واقعی است که از زمان، فرهنگ و حتی جسم فراتر می رود.
فیلم عاشقانه جدید و فیلم ترسناک دوبله فارسی نیز از ژانرهایی است که در نماوا به صورت مداوم به روزرسانی میشود و بهترین های این ژانر را میتوانید از سایت فیلم نماوا دنبال کنید
لئو رمی را دوست دارد - می توانید آن را در نگاه او به رمی ببینید، زمانی که رمی در حال تمرین کلارینت یا تک نوازی در یک رسیتال مدرسه است - و همچنین دوست دارد که چگونه خانواده رمی او را به عنوان پسر پاداش پذیرفته اند. لئو به مادر رمی، سوفی (امیلی دکوئن) به همین شکل نگاه می کند و او را با نگاهش ایده آل می کند و عملاً او را پرستش می کند.
فیلم عاشقانه کره ای و سریال عاشقانه ترکی نیز از ژانرهایی که مورد استقبال هواراداران فیلم های این کشورها قرار میگیرد.
به نظر می رسد رمی همین احساس را نسبت به لئو و خانواده اش دارد. احتمالا انتخاب بازیگر تصادفی نیست که برادر بزرگ لئو، با موهای تیره و چشمانش، به نظر می رسد که می تواند عضوی از خانواده رمی باشد. فیلمسازی دونت شباهتی را بین عشقی که لئو و رمی نسبت به یکدیگر احساس میکنند و ابراز میکنند و روشی که دو خانوادهشان از لحاظ جغرافیایی و عاطفی با هم ترکیب میشوند ترسیم میکند (دو خانه وجود دارد، اما گاهی به نظر میرسد که اوایل داستان در حال باز شدن است. در یک خانه بزرگ). این عشق به عنوان ریشه کن کردن مرزهای درک شده است.
- ۰۱/۱۲/۲۱